ďťż
  Mercedes Atego Strona Główna          Wyglad XP          pessoa          Karcher          Mam problem          Volvo FH12


Wštki [Mercedes, Axor] Błędy - 7808, 5919, 5738, 5748, 5503 Modele New Ray co o tym myślicie R1 Scania Renault Mercedes [Mercedes Actros 1840 LS '02] Wymiana amortyzatorów Badanie rynku-chcę uruchomić serwis Mercedesa Mercedes-Benz Actros MPII 1844 MegaSpace Mercedes 1117 - prosze o opnie... warto go kupić ???? [Mercedes, Actros] Wlew oleju do skrzyni biegów [Mercedes, 2228] Ciężko chodzące sprzęgło i kierownica [Mercedes, Actros] Błąd wskaźnika ciśnienia rezerwowego Mercedes - Benz Actros MP II 1844 MS kreskĂłwki he-man interfejs diagnostyczny volvo v40 2003 oprawki halogenowe VOLVO
Newsletter Your E-mail Address:

  Subscribe
  Un-Subscribe



Login here
Uid 
Pwd
            
                     
         

 

Search This Site
two or three keywords

          
Tell a Friend About This Web Site!

Your Email  
Friend's Email
Message

     

                                       

                                                                                                                                     

 
Welcome to ArticleCity.com

Mercedes Atego





KonradK - Sob, 15.01.2005, 11:48
" />



ciezarowka - Nie, 13.08.2006, 12:39
" />To są lekkie specjalistyczne ciągniki siodłowe jeżdżące przeważnie w obrębie miast.



Mateusz383 - Śro, 14.02.2007, 0:40
" />Witam.
A co powiecie na te dwa modele Atego ?
Pomarańczowy ma około 270KM, a kremowy chyba 40KM mniej. Elektryka, tempomat są na wyposażeniu i jak widać są to ciągniki siodłowe Osobiście bardzo mi się podobają te auta, w kabinie jest bardzo dużo miejsca i schowków.





Saper_Lubin - Sob, 24.02.2007, 14:54
" />Potrzebuje informacjii dordzy koledzy ile jest miejsca w mercedesie atego w kurniku ??? Moze ma ktos moze fotki kurnika i jak tym sie jezdzi ???? Pozdrawiam



Miechu - Sob, 24.02.2007, 20:41
" />Saper_Lubin to zależy od kurnika jaki zamontujesz na dachu swojego Merca więcej informacji o kurnikach i firmach je produkujących znajdziesz tutaj http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6626 wiadomo są zalety jak i wady montażu właśnie takiego kurnika, ale bliższe informacje znajdziesz na pewno w tamtym temacie. Pozdro



Pazdz - Śro, 11.04.2007, 16:04
" />Mercedes Atego 1222 Euro 4 z zabudową izotermiczną i windą załadowczą:







Paweł s51 - Sob, 21.04.2007, 16:49
" />Mój tato jeździ Mercedesem Atego 1218, z 2004 roku. Przebieg 240tyś, skrzynia 6 biegów,moc 180 km. Spalanie średnie jak na razie wyszło 16l/100km jak oceniacie ten wynik przy ładunkach około 5.5 tony czasem mniej (nie ma owiewki na kabinie). Z tym atego jest jeden problem. Jak sprawdzić temperaturę wody i jak obsługiwać ten wyświetlacz między zegarami bo instrukcja jest po niemiecku? Jaką moc ma ten model?



pycho - Sob, 21.04.2007, 16:55
" />
">Jaką moc ma ten model?
Myslę że jak w każdym Mercedesie jest to prosty schemat:

1218
12 - DMC
18 - 180 KM

Pozdrawiam



zwoli - Czw, 03.05.2007, 12:49
" />chyba niewiesz co mowisz w fl jedt przytulniej chyba przez ten tunel .Fl bylo fajnie ale chyba na początku lat 90 tych .Atego jest nowoczesnym autem swietnym w dysrybucji oprocz silnika 170km .

[ Dodano: Czw, 03.05.2007, 11:51 ]
dotyczy wypowiedzi SZREKFL6



PiLu23 - Pią, 24.08.2007, 14:08
" />takich malych ciagnikow ma duzo GEFCO widzialem jak bylem na ich bazie w Niemczech mam pyt a ile wynosi dmc takiego zestawu bo nie orietuje sie w takich rzeczach a w mercach to juz wogole



PiLu23 - Wto, 28.08.2007, 16:17
" />fajne tak pod lawety super a tego ostatniego czesto widac na niemieckich drogach widocznie firma ma takich wiecej.....ciekawe jak sie jezdzi takimi zastawami z laweta przeciez bus jest duzy to przy wietrze albo przy mocnym skracie to musi gibac



mati685 - Wto, 28.08.2007, 20:29
" />No mój ojciec czasami lata Ategiem 915 12 euro palet. Z 1999 roku z oklioną kabiną i paką "Gemi" No ładnie się spisuje cały czas jeździ. Tylko troszke korozji na niektórych elementach jest bo stoi na placu w Karczewie. Można go spodkać w wtorki na trasie grójec-katowice a we sode to już różnie bo kielce też są na albo na warszawie w inne dni tygodnia pod hurtowniami farmaceutyczymi.



Younior - Czw, 27.09.2007, 17:05
" />Jeździlem kiedys Atego ale teraz moj kolega na nim robi i cieszy mnie ta zmina na VOLVO FL6, volvo jest starsze '99 ale nie chce wracac juz na male, chwiejne, pyrkajace jak ROBUR Atego
Ale mam pytanko chlopaki gdzie jest wlew od wspomagania bo starszy gosc nie moze znalesc

[ Dodano: Pią, 28.09.2007, 17:38 ]
dzieci ktore siedza na tym forum bo prawdziwych kierowców to jest tu ułamek a cala reszta to dzieciaki ktorych ojciec czy ktos tam z rodziny, kolegow zajmuje sie tym zawodem sptajcie Taty gdzie jest ten wlew

PS.
W sumie sie nie dziwie ze nie ma tu kierowcow bo malo kto ma czas zeby pisac na forum pozdrawiam ich



lortek - Wto, 16.10.2007, 20:52
" />ja bym tak nie chwalil atego... jak za duzy ciezar sie da do "przodu" to przednie zawieszenie siada strasznie... jakies dzidy mu wychodza wtedy z resorow i ino patrzec zeby zachaczyc nimi o jakis kraweznik, koleine, cokolwiek nie mowiac o chlodnicy czy misce olejowej a w rozne dziwne miejsca chca zeby wjezdzac czasami... ciagle trzeba pilnowac zeby bardziej tylna oś obciazac (a czasami poprostu trzeba dac wiekszy ciezar na przód) i z wad bym zaliczyl zbyt duzy odstep miedzy hakami do zabezpieczania towaru... prawie 1 metr od siebie... to jakas kpina ze strony mercedesa! ...i oczywiscie poduszki byly by udogodnieniem ale nie wybrzydzajmy... kabina ok. silnik w 1218 ok.

ogolem fajny z wygladu, plastikowy, moim zdaniem dobry jako reklamowka dla firmy, w zaleznosci od zawieszenia przeznaczony do jazdy wylacznie na jezdni...



zwoli - Śro, 17.10.2007, 21:40
" />Atego moze pracuje jak robur ale fl 6 to w srodku wygląda jak robur.Zgadzam sie volvo na przeladunki bedzie lepsze jest poprostu masywniejsze i lepiej do tego przygotowane.Ategiem jesli dobrze rozlozymy ladunek i nieprzeciązamy go za duzo to jest w pożądku auto ja nie narzekalem jedynie silnik w modelu 1217 maly za maly! younior ty to chyba stary szofer jesteś ze chyba broda ci w pedały sie wkręca



SILO - Pią, 26.10.2007, 21:39
" />Cześć!
Tak się składa że dosyć często jeżdze ategiem 1323 ( RHD) rocznik 2005 z zabudową lodówkową Jackson Coach Works . Dość dynamiczny (super na londyn i inne angolskie ciasne metropolie) i idealny do deliwerek w obszarach miejskich, na trasie tej daje rady. Problem tego samochodu to padające sprzęgło fatalny(nietrwały) mechanizm zmiany biegów i to co jeden z kolegów pisze to wg mnie bajka zużycie paliwa oscylije pomiędzy 20 a 25 litrów On na 100 km przy dośc dynamicznej jeździe.
Komforty pracy w porządku obszerna kabina z leżanka czasem sie przydaje. Ogrzewanie postojowe również daje rady.
Co do atego 815 to moim zdaniem to nie cięzarówka to kosiarka do trawy. Ogólnie nie cierpie 7,5 tonówek bo są to twory które łączą w sobie wszelkie wady vanów(już nie są vanami) i ciężarówek (jeszcze nimi nie są). Jak wwszystkie 7,5 tonówki maja osiągi dużych lor a komfort jazdy vana (fatalny) oprócz tewgo pilnuje ich tachograf. Potrzebuja prawka C1.
Kolejny minus 815 to kretyńskie składane środkowe siedzenie które uniemozliwia odpoczymek w pozycji leżacej.
Ogólnie mówiąc o Atego, axorze i actrosie mogę swoje powiedzieć bo troche nimi jeżdzę.
Pozdrowionka
Marcin



jacek-astra - Sob, 10.11.2007, 20:55
" />
">ja bym tak nie chwalil atego... jak za duzy ciezar sie da do "przodu" to przednie zawieszenie siada strasznie... jakies dzidy mu wychodza wtedy z resorow i ino patrzec zeby zachaczyc nimi o jakis kraweznik, koleine, cokolwiek nie mowiac o chlodnicy czy misce olejowej a w rozne dziwne miejsca chca zeby wjezdzac czasami... ciagle trzeba pilnowac zeby bardziej tylna oś obciazac (a czasami poprostu trzeba dac wiekszy ciezar na przód) i z wad bym zaliczyl zbyt duzy odstep miedzy hakami do zabezpieczania towaru... prawie 1 metr od siebie... to jakas kpina ze strony mercedesa! ...i oczywiscie poduszki byly by udogodnieniem ale nie wybrzydzajmy... kabina ok. silnik w 1218 ok.

ogolem fajny z wygladu, plastikowy, moim zdaniem dobry jako reklamowka dla firmy, w zaleznosci od zawieszenia przeznaczony do jazdy wylacznie na jezdni...


Ostanio wlasnie tymi jak mowisz "dzidami" zahaczyłem o koleine...a jakis kolega mowi co jechal za mna ze iskry poszly...czy mi sie cos czasem nei urwalo



SILO - Sob, 17.11.2007, 22:22
" />A to parę fotek atego którym dosyć często jeżdzę. Zrobione w Brundall, Norwich na przystani jachtowej na której jest również fabryka mrożonej żywności.


A tutaj deseczka w milach i kiera po prawej stronie

Pozdrawiam



MERCUS007 - Sob, 17.11.2007, 22:55
" />hmm ja nie mogę powiedzieć złego słowa na atego z tego względu iż mój znajomy śmiga w san plaście rok 2004 i bardzo sobie chwali to autko firma ta obecnie zakupiła pare nowych actrosów więc złego słowa powiedzieć nie moge dodam że robi on 100tyś km w roku



mirek p - Nie, 23.12.2007, 22:44
" />witam też śmigam atego które ma na liczniku ponad 300 000 i nie mogę na niego nażekać poza jadnym jego mękamętem chodzi o rozrusznik mianowicie bardzo często wysiada w sensie tego że aż niszczy wieniec łącznie z bendixem a tak ogólnie jest okej auto ma 230 koni i jest o dmc nie przekraczającej 12 t.



Jacek - Nie, 30.12.2007, 12:25
" />Może kogoś zainteresuje:
Artykuł z ttm



bilonzo - Pią, 04.01.2008, 23:05
" />Witam.Patrzę ostatnio na http://www.google.pl, a tu natrafiło mi się takie oto zdjęcie: http://www.maxpressnet.com.br/e/mb/atego2425_02.jpg i tu moje pytanie.Czy spotkaliście się już z Atego w wersji Black Edition, czy jest to przeróbka:?:.Pozdrawiam



Jacek_Bydgoszcz - Nie, 27.01.2008, 14:56
" />Koledzy mam pytanie do kogos kto jezdzi atego z silnikiem 170KM? Jakl sie sprawuje pod górki z ładunkiem? jakie spalanie?



wojtas92 - Nie, 27.01.2008, 18:29
" />W znajomej firmie jeździ atrgo 917.
Kierowca mówił mi jak nim jechaliśmy że silniczek daje sobie nieźle radę, a pełnym obciążeniem pali ok. 17-20l.



jacek-astra - Pią, 01.02.2008, 14:50
" />
">Koledzy mam pytanie do kogos kto jezdzi atego z silnikiem 170KM? Jakl sie sprawuje pod górki z ładunkiem? jakie spalanie?
Jezdze czasem takim autkiem, powiem Ci ze sobie niezle radzi.. jest to model 917, ładunki w zaleznosci od 2-5 ton.. czesto po gorach i nie ma wiekszych problemow
Spalanie od 15-21



mati685 - Sob, 16.02.2008, 20:18
" />Ojciec posuwa takim. Ładnie sie spisuje. Nie ma problemów tylko webasto i chlodnia sie psuje al co to ma do samochodu. My mamy 98/99 nie ma korozji.

Witam. Firma postanowiła kupić Atego 1218. Poszukuje zdjeć nowego i starego modelu, wyposazenia ceników...
Szukałem ale niektorzy mają to gdześ na dyskach.

Auto ma byc nowiutkie.

Post dołączony do tematu Mercedes Atego. / Łukasz



zwoli - Nie, 16.03.2008, 11:55
" />Jak dla mnie815 czyli silnik 150 na takie autko jeszcze sobie radzilo ale 1217 170 km to za malo ja wozilem po 6-8 ton i powiem szczerze ze jest za słaby 4,25 co to za pojemnosc na takie auto polecił bym 6 cyl 230km 6 litr poj.ja jezdzilem dwoma 1217 i we wszystkich turbina padała miedzy 100-150tys przeb.Jade prosta droga 7 ton a ona pracuje na najwyzszych obrotach na auta 817,917 to jest dobry silnik ,ale kazdy ma swoją opinie na ten temat ja nie lubie takich silnikow,znajomy kupił sobie jeszcze lepszy 1517 laduje po 10ton i wtedy ten silnik prawie zawału dostaje " />



zioma1 - Sob, 05.04.2008, 20:42
" />Witam!!!
Mam do użytkowników kilka pytań i prośbę.
Jakim olejem są zalewane Atego 815 rocznik 2002 dodam, ze przebieg to 420 tys.
I jeszcze jedno było w tym wątku ale nie znalazłem odpowiedzi. Czy gdzieś można znaleźć instrukcję do tego magicznego systemu kontroli podzespołów??? Np. Jak sprawdzić poziom oleju czy ciśnienie oleju. Mam instrukcję ale niestety po niemiecku.
pozdrawiam



bajaolimp - Pon, 07.04.2008, 20:32
" />koledzy potrzebna jakakolwiek oczywiście po polsku instrukcja do atego 817 lub objaśnienia błędów które wyświetla komputer mamy to autko od niedawna w firmie rocznik 98 zapala sie mruga i piszczy wszystko co możliwe a wiadomo serwis drogi !! WIELKA PROŚBA mój adres bajaolimp@o2.pl



Szkwaras - Śro, 09.04.2008, 14:30
" />Witam.

Może ktoś mi pomoże rozwiązać probelm bo w Atego 818 z '02 świeci mi się pomarańczowa kontrolka i lampka z żarówką taka jak się przepali jakaś, ale wszystkie są OK, i zaczeło tak świecić jak zamontowałem LED-owskie obrysówki.

Może ktoś zna problem i coś poradzi. Z góry dzięki za odpowiedz.



GIENAS_1218 - Sob, 19.04.2008, 22:40
" />kolego od obrysówek ja zamontowałem ledy zamiast postojówek rezultat ten sam świeci się zółty wskażnik
i kontrolka żarówki porada ledy nie mają żarnika jak zwykłe żarówki poprostu plus z minusem się nie styka w bańce leda a komputer widzi to jako przerwany obwód
pozdrawiam



MERCUS007 - Czw, 24.04.2008, 18:03
" />jeśli chodzi o te światła to normalne ponieważ komputer mierzy sobie napięcie i dzięki temu może powiedzieć czy się jakaś żarówka spaliła a jak się spali to np światła mijania z tyłu zastępuje światłami stopu gdzie przy hamowaniu żarówka dostaje większe napięcie i świeci mocniej oczywiście na desce świeci się kontrolka żarówki lub jeśli masz komputer to pokazuje ci się żarówka i pisze która to ta spalona



Szkwaras - Czw, 08.05.2008, 12:39
" />Wielkie dzięki MERCUS007 i GIENAS_1218 z fachową poradę.
Co tzy głowy to nie jedna . Pozdro



HJD - Nie, 15.06.2008, 17:04
" />Osobiscie latam takim autkiem po polsce i do niemiec, Atego z 2007 roku i powiem Wam naprawde wygodne autko, lezanki tez sa spoko da sie pospac, co do prowadzenia tez jest bardzo fajne, wiadomo ograniczenie do 90km\h. Nie sprawia problemow ogolnie.



Raffaello_78 - Wto, 01.07.2008, 23:21
" />zastanawiam sie nad kupnem atego rocznik cos okolo 2000r
interesuje mnie mozliwosc zaladowania 4 do max 5T
min dl kontenera lub firanki 7m
oraz koniczecznie z winda zaladunkowa
ktory model mercedesa (atego) byscie polecali ewentualnie najwieksze zalety i wady tego modelu?!?



Jacek_Bydgoszcz - Wto, 15.07.2008, 13:08
" />Kolego ja mam atego 817 z silnikiem 170KM i 814 z silnikiem atego 145KM. Na atego ładuje czasami po 5ton i sobie radzi bezporblemowo a 814 tez idzie ale troche slabo więc najlepiej silnik 170KM albo jeszcze większy 230 ale na solo wystarczy w zupełności 170KM. na takie ladunki 817, 917 lub 1017 wystarczy w zupełności pozdrawiam



LEWY784 - Pią, 18.07.2008, 20:25
" />witam koledzy mam pytanko cz zna ktoś numery błedów w atego917 bo jeżdżę takim i czesto zaświeca mi się MR 1 1818 co to za błąd i czy można z tym jezdzić?



aln86 - Pon, 21.07.2008, 19:09
" />koledzy potrzebuje do mercedesa atego 815 jakas ksiazke z opisem auta i wszystkich danych...
ktos pomoze?



Jacek_Bydgoszcz - Wto, 22.07.2008, 8:49
" />
">witam koledzy mam pytanko cz zna ktoś numery błedów w atego917 bo jeżdżę takim i czesto zaświeca mi się MR 1 1818 co to za błąd i czy można z tym jezdzić?

Kolego najlepiej zadwonić na serwis powiedzieć im numer błędu oni Ci wszystko powiedzą co to może być, ja zawsze robie tak gdy mi sie wyświetli dany kod. Pozdrawiam



osskar72 - Pon, 28.07.2008, 22:13
" />jezdzilem atego 1823 z firanka z 2002roku i moje odczucia sa takie:PORAZKA NA CAŁEJ LINII!!!!!!!!!!!.samochod z 6biegowa przekladnia ma elastycznosc kulawego muła!!! przy ladunkach okolo 5-7ton(kurierka).trzesie jak MTZ82 przy bronowaniu pola!!!.skrzynia precyzyjna i lekko chodzi.komfort w krotkiej kabinie zaden.fakt tylko ze poki co bezawaryjne.tylko tyle



RZEPEK - Sob, 02.08.2008, 20:27
" />Panowie potrzebuje schemat biegów do atego 815. Pomoze ktos?



HJD - Pon, 04.08.2008, 9:20
" />Jezdze Mercedesem atego z 2007 roku, 240km... jest jeden problem z tym modelem mercedesa, przy wiekszych wybojach pod kabina sa straszne stuki ze wzgledu na mocowanie silownikow amortyzujacych wstrzasy kabiny, znacie jakies fachowe rozwiazanie tego problemu, serwis mercedesa twierdzi ze jest to wada fabryczna tych modeli i rady na to nie ma. podkladanie roznego rodzaju gum itp pomaga na b.krotki okres czasu.



mati24 - Pon, 11.08.2008, 13:34
" />Co by nie śmiecić za bardzo na forum zapytam tutaj. Jak się sprawuje atego 815 na długich dystansach (tj. miedzynarodowkach)? Chodzi mi tutaj o jazdę z ładunkiem, jak również komfort jazdy - z naciskiem na to drugie. Nie mam za bardzo rozeznania w temacie, a praca czeka. Dlatego prosilbym kolegów kierowców o w miare szybka odp.



dyzma241 - Nie, 17.08.2008, 16:06
" />Zgadzam się z poprzednim postem.

Może, bułeczki wozić po mieście, ale z przyczepą to zdechlak nawet na pusto.



woras - Pon, 01.09.2008, 19:40
" />witam mam pytanie nie wiecie moze gdzie moge dostac zegary z wyswietlaczem elektronicznym do atego 1823 2000r. Chodzi o cene inna niz chce serwis jesli macie jakies namiary gdzie mozna dostac np w niemczech tez bede wdzieczny .

pozdrawiam



Jacek_Bydgoszcz - Wto, 02.09.2008, 13:27
" />Popatrz na allegro z tego wiem to kształtują się w cenie 400-500zł;)



HJD - Wto, 09.09.2008, 11:13
" />atego 815 jest slaby, z naczepa juz kompletnie, jesli chodzi o solowke to daje rade na wzniesieniach jesli dobrze rozpedzisz sie czy to z zaladunkiem czy bez autko raczej na krotkie dystanse.

Co do miedzynarodowek, sam jezdze teraz atego z 2007 roku, kabina sypialka 2 lozka [wygodne], fotele w szczegolnosci ten od strony pasazera nie jest zbyt wygodnym miejscem, jezeli chodzi o rozmieszczenie sprzetu troche niewydogne, radio masz nad glowa, co utrudnia czasami zycie. Jezeli chodzi o wlasciwosci trakcyjne, stuki amortyzacji kabiny przy wiekszych nierownosciach [daja sie odczuc przekraczajac granice w Olszynie jadac w kierunku Wroclawia;)]

Szerokosci.



Edler - Śro, 17.09.2008, 20:00
" />Panowie mam kilka pytań
Ile pali +/- Atego 823 i 818 (jeśli się pomyliłem przy 2 to sorry) ? Oraz jak się spisuje ten silnik? Jakieś słabe strony?



Jacek_Bydgoszcz - Śro, 17.09.2008, 22:11
" />Kolego 823 pali okolo 18-20l a o 818 lub 817 palą w granicach 15-18l zależy do ładunków napewno 230KM jest lepszy bo 6 garowy i mocniejszy a 170 czy 180KM juz ma problem przy większych ładunkach napewno odczuwa się to na każdej górce. Pozdrawiam



Edler - Nie, 21.09.2008, 19:31
" />Ale chyba 818 poradzi sobie z DMC 7,5 Tony i będzie się nim jechać w miarę przyzwoicie?



wentor - Sob, 27.09.2008, 14:12
" />Eh jeździło sie takim najpierw z lodami potem napojami. Nie miały jeszcze kagańca ale wyszła ustawa i założyli



Jacek_Bydgoszcz - Śro, 01.10.2008, 16:38
" />818 bez problemu stacza na dmc 7,5 ja mam 817 czasami wrzuce nawet 4-5t tez idzie, ale 230KM to jest już rakieta



krcr - Wto, 07.10.2008, 18:27
" />Podepnę się pod ogólny temat.

Czy w Atego 1823 (1998) jest gniazdo "zapalniczkowe" 12V? A Jeżeli jest, to w którym miejscu.

Dziękuję z góry za odpowiedź.



mati685 - Śro, 08.10.2008, 21:06
" />Jeśli jest tak jak w 917 to wydaje mi sie ze jest w popielniczce. Ale na 100% pewny nie jestem bo dawno nie byłem w ategu.

EDIT:
A jak nie to jest przy kierownicy po prawej.



Jacek_Bydgoszcz - Sob, 11.10.2008, 10:14
" />Nie ma przy kierownicy po prawej, w atego zawsze jest w popielniczce na srodku konsoli



mati685 - Sob, 11.10.2008, 13:33
" />Dzięki za sprostowanie. Bo dawno nie byłe mw Atego i z tąf ten błąd ale o popielniczce wiedziałem. Przy kieorwnicy jest w Variu



Robert .. - Pią, 26.12.2008, 18:20
" />MERCEDES ATEGO 1217 2001 r Witam wszystkich. W drodze koledze zapaliła się kontrolka EDC i cały czas się pali na razie nie znam kodu . Czy ktoś może jakoś pomóc ? Generalnie brak jest jakichkolwiek objawów . A może poratował by ktoś z opisem kodów w Atego . Z góry dziękuję .



Jacek_Bydgoszcz - Nie, 28.12.2008, 16:28
" />EDC zapala się czasami jak samochód ma pyka, wiec jak ma zalozonego to kontrolka EDC przy tym jest normalna, a jak nie ma to niech jedzie na serwis komputer wszystko wykaże



Majsi - Sob, 21.02.2009, 2:18
" />



kris565 - Wto, 03.03.2009, 14:59
" />Jak rozpoznać model silnika w mercedesie atego 98r niby model 818 tak jest na drzwiach w dowodzie rejestracyjnym mam napisane
marka typ. model pojazdu : Mercedes-benz 970.23



Jacek_Bydgoszcz - Wto, 03.03.2009, 16:47
" />Kolego 818 jest nie mozliwe ponieważ te modele to byly po malym lifcie od 2001r. Podaj moc silnika w KW masz napisane w dowodze z tylu i DMC, wtedy Ci wszystko powiem



rimorbod - Sob, 14.03.2009, 20:32
" />Witam

Mam może lekko szalony pomysł - ale chcę zrobić małą lohrkę na 5 aut z 12 tonowego Atego. Czy ktoś widział może takie cudo?:) Jak rozumiem polecacie silniki 6 cylindrowe do takich zastosowań? W grę wchodzi też jakaś lekka przyczepa na kolejne 4 autka.

Pzdr



mati685 - Nie, 15.03.2009, 2:10
" />Czemu nie? Atego z kabiną sypialną. Moim zdaniem starczy tu motorek 230. 2 auta by poleciały na Atego a 3 na przyczepe. Nie wiem nie znam się juz na zabudowach do transportu aut ale Twój pomysł jest dobry.



rimorbod - Nie, 15.03.2009, 10:44
" />No właśnie rzecz idzie o to, że 5 autek ma lecieć na samym mercedesie:) Oczywiście lekkich osobowych. Czy ktoś wie ile ważą same ramy z silnikiem? Kolejna kwestia - od którego roku występuje w ATEGO 12t DMC norma EURO 3?

Pzdr



klb - Nie, 15.03.2009, 14:14
" />5 osobówek na samym mercu nie za dużo??

chodzi ci o taka zabudowę?? tu byś z 3 małe autka upchał typu fiat 500, seicento, i pochodne





foto by otomoto

chyba ze chodzi ci o taka zabudowę
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1053119



mati685 - Nie, 15.03.2009, 14:40
" />Na Atego nie wrzucisz 5 samochodów. Rozejrzyj sie za czyms większym typu Actros/Axor. Pewnie chcesz sie zmiescic w 12 żeby nie płacic winet.



rimorbod - Nie, 15.03.2009, 15:30
" />Chodzi o to właśnie aby upchnąć 5 aut na 12t zestawie - chodzi o maut oraz promy. Nie wiem ile dokładnie waży Atego ale jeśli 4-4,5t (np tyle waży 12tonowe Iveco Eurocargo) do tego zabudowa (jakieś 2tony) to zostaje wystarczająco na 5 niedużych aut (w ostateczności się lekko przeładuje:). Ważna jest jeszcze wysokość kabiny (oraz oczywiście wysokość ramy od ziemi) - Iveco niestety odpada bo ma kabinę na 2,68m a to za wysoko. Z tego co widziałem Atego mają chyba kabiny na 2,5m?



mati685 - Nie, 15.03.2009, 17:13
" />W Ategu masz niską i małą. Zaraz poszukam gdzies wywokosci.

Wysokosc najwyzszej kabiny:
1920mm



rimorbod - Nie, 15.03.2009, 17:47
" />Tzn może inaczej - chodzi o wysokość dachu kabiny od ziemi a nie wysokość samej kabiny (w Eurocargo jest 2,68 a to za dużo)... Kolejne pytanie - od którego rocznika występuje EURO 3 w Mercedesie Atego? No i czy ktoś może zna masę samej ramy do zabudowy Atego 1218 np?



rimorbod - Wto, 17.03.2009, 16:50
" />Witam

Kolejne pytanie odniośnie tego samochodu. Mam okazję do nabycia takiego z normą EURO2 - jak wiadomo to jest niewystarczające. Sprzedawca jednak twierdzi, że można niby podnieść normę do EURO 3 wymieniając jakieś elementy układu wydechowego w MB w Niemczech? Czy ktoś o tym słyszał i zna może orientacyjne koszty?

Pzdr



MERCUS007 - Wto, 17.03.2009, 19:56
" />Kolego to o czy mówisz jest możliwe i nazywa się to potem euro2+filtr ja radze kupić jednak euro3 i po problemie



rimorbod - Wto, 17.03.2009, 20:41
" />Tak - dzwoniłem do salonu MB. Cena to ... drobne 18900PLN netto:) To ja dziękuję grzecznie za taki filtr - za tyle to można samochód kupić!



MERCUS007 - Wto, 17.03.2009, 21:00
" />Nom tu się zgodzę i nie masz euro 3 tylko euro2+filtr więc zawsze itd lub inne badziewie może się doczepić



mati685 - Śro, 18.03.2009, 16:13
" />Teraz patrzyłem na allegro to te z 2001 mają Euro3
Myśle że to po zmianie zegarów zaszła zmiana z Euro 2 na Euro3

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T688520
Taki Atego 817 w krótkiej z kurnikiem. Zobacz bo to laweta. Chodzi Ci o taką zabudowe?

Tu 818 tez w krótkiej z kurnikiem i też dwu pokładowa:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1055720



rimorbod - Śro, 18.03.2009, 17:04
" />
">Teraz patrzyłem na allegro to te z 2001 mają Euro3
Myśle że to po zmianie zegarów zaszła zmiana z Euro 2 na Euro3

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T688520
Taki Atego 817 w krótkiej z kurnikiem. Zobacz bo to laweta. Chodzi Ci o taką zabudowe?


Tak - widziałem te zabudowy ale to tylko na dwa autka. Jeśli już to jeszcze z podnoszoną klapą (najazdami) z tyłu na trzeci "w pół" wiszące autko. No a druga kwestia to te samochody rocznik 99 - staruszki:)



mati685 - Śro, 18.03.2009, 18:52
" />i mają Euro2. Tak jak Ci mowie. Poszukaj jakies 1223 z nowymi zegarami. Zapytaj sie czy to Euro3. Z nowymi wychodziło w 2001r albo pod koniec 2000.



Jacek_Bydgoszcz - Śro, 18.03.2009, 19:50
" />W 2001 wychodziły euro 2 ze starymi zegarami, a euro 3 mozna poznac po nowych zegarach, które wychodziły już też w 2001 roku



mati685 - Śro, 18.03.2009, 23:02
" />Tak też myślalem. Bo nowe zegary to i jakieś zmiany inne musiały być.



rimorbod - Czw, 19.03.2009, 12:31
" />Tutaj znalazłem zabudowę:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1009166
Tylko sprzedawca nie ma pojęcia ile toto waży... Może ktoś z grupowiczów się orientuje?

pzdr



rimorbod - Pon, 23.03.2009, 12:20
" />Upatrzyłem interesujące mnie ATEGO 815. Mam jednak dwa problemu - DMC ma 7490 (ja chcę 8600) - czy da radę to odkręcić? No i druga kwestia to niestety te auto ma resory. Czy da radę przełożyć np z jakiegoś anglika na części zawieszenie pneumatyczne do tego samochodu - czy np w przypadku pneumatycznego są zupełnie inne mosty, rama czy coś jeszcze?

Pzdr



Jacek_Bydgoszcz - Pon, 23.03.2009, 18:39
" />1. nie zwiększysz DMC, kiedyś to było możliwe, jak miało się znajomości, teraz już nawet znajomości nie pomogą
2. Można ale przekładka nie jest warta tej roboty, to nie bedzie chodzić tak jak oryginał a koszt takiego czegoś może kosztować 10tyś zł albo nawet więcej, niech już lepiej zostanie resor, tylko dołóż po jednym piórze i będzie ok



rimorbod - Śro, 20.05.2009, 9:54
" />Czy atego z resorami jest OK? Czytałem, że nawet lekko przeciążone siadają - szczególnie te tuleje metalowo-gumowe itp? Nie chciałbym mieć z tym problemów a nie ukrywam, że z 1t czy nawet 1,5t może mi się zdarzać go przeładować:)



Jacek_Bydgoszcz - Śro, 20.05.2009, 15:30
" />Seryjnie jest strasznie miękki, poduszki są wiele lepsze, ale jak podjedziesz do kowala wytłumaczysz o co chodzi to napewno Ci dołoży lagi wzmacniające itp. ja w swoim mam z tyłu poduszki a przód resor, z przodu dołożyłem po jednej ladze i jest gitara, więc podjedź do kowala go wzmocnić i wtedy możesz śmiało 1,5-2tony dołożyć



rimorbod - Nie, 24.05.2009, 10:24
" />Jeszcze dodatkowe pytanie - te auto które chce kupić to jest anglik... Co myślicie o przeróbkach? Koleś który go sprzedaje mówi, że go przerobi oraz, że nie będzie żadnych problemów w tym również z rejestracją. Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

Pzdr



Fozzie - Czw, 12.11.2009, 11:38
" />Witam

Z grubsza przejrzałem forum i nigdzie nie natknąłem się na opinie o ATEGO 1228, noszę się z zamiarem kupna auta przeznaczonego do jazdy w zestawie, do tej pory używałem MAN-a 8.224 i poza drobnymi eksploatacyjnymi naprawami zrobił mi milion km bez problemów (latając z przyczepą), więc na zdrowy rozsądek nie powinienem kombinować i pozostać przy Maniku, ale problem jest taki, że z drugiej ręki ciężko jest znaleźć mało przechodzony egzemplarz, nadający się do dalszej eksploatacji, co również świadczy o ich niezawodności, bo naprawdę jest ich niewiele w ofertach do sprzedaży.
Jestem skłonny pójść w stronę Mercedesa, dlatego za jakieś obiektywne opinie ( bez napinki) będę bardzo wdzięczny.
Mój pułap finansowy pozwala mi na auto z rocznika 2002-2004, liczę się przebiegiem max do 500-600 tys.
Interesuje mnie najbardziej zużycie paliwa, wady i plusy eksploatacji itd, itp.

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.



Atego - Pią, 13.11.2009, 1:27
" />Spalanie Atega 1228 w kontenerze z ładunkiem ~5t kształtuje się na ~19-22l spalania. Co do wad i plusów, to powiem, że póki co to nasze 8 letnie Atego 1228 widzi serwis tylko przy wymianach ekspoatacyjnych. Wręcz złote auto. 280 konny silnik ch** się naprawdę dużą mocą, wydajnością, jest bardzo oszczędny, więc myślę, że nawet i w zestawie spisze się idealnie A tym bardziej przy skrzyni z połówkami, co jest standardem przy 280 silniku. To tyle na temat Atega z 2001 roku.



lukizeg - Nie, 13.12.2009, 16:29
" />WITAM chciałem przedstawić mój nowy nabytek atego 823 230KM , niedawno sprowadziłem prosze o jakies opinie i komentarze na temat tego modelu.pozdrawiam wszystkich użytkowników forum








kiniu - Nie, 03.01.2010, 23:30
" />kto mi rozkoduje ten VIN

WDB9545321K824013

najbardziej zależy i na roku produkcji, ale wypas tez by się przydał

pozdrawiam



mati685 - Pią, 08.01.2010, 16:38
" />VIN WDB9545321K824013
Model 1823 LS - 1833 LS
Chassis 9545321K824013
Engine 926913 00 306523
Transmission 715561 10 005391
Order 1 2 531 07760
Cab 940899 15 824013
Steer 765820 13 043226
Year 2001

Mogę podać jeszcze wyposazenie, ale jest ono zakodowane, a troche tego jest

Posprawdzam jeszcze czy data sie zgadza.



Jan Sawa - Pią, 08.01.2010, 17:25
" />Wg mojej wiedzy to data błędna gdyż moje źródło podaje:

">Data dostarczenia: 25.02.03
Dealer France, Monaco (531)
Kolor: 9147/36 Biały/4krotny podkład




mati685 - Pią, 08.01.2010, 17:28
" />Widze że sprawdzalismy na tym samym, rosyjskim dekoderze tak?
Z początku dałem tą date, ale po sprawdzeniu VINu samemu, cyferkami wyszło ze to 2001. Na innych tez sprawdzałem i 2001, tylko ten z clubu rosyjskiego Mercedesa pokazuje 2003.



Jan Sawa - Pią, 08.01.2010, 17:39
" />
">Widze że sprawdzalismy na tym samym, rosyjskim dekoderze tak?
Z początku dałem tą date, ale po sprawdzeniu VINu samemu, cyferkami wyszło ze to 2001. Na innych tez sprawdzałem i 2001, tylko ten z clubu rosyjskiego Mercedesa pokazuje 2003.


Zgadza się. Źle to ująłem kolego bo możesz mieć rację - data produkcji z datą dostarczenia może mieć niewiele wspólnego co w przypadku aut ciężarowych nie jest niczym dziwnym bo robi się je na zapas i czasem sporo czekają na swoją kolej - mogło to być auto z końca 2001 a dostarczone zostało w lutym 2003 czyli nie całe półtora roku czekało na nowego właściciela.



Zoltus - Nie, 31.01.2010, 13:52
" />Witam. Osobiście posiadam Atego 1223 (rocznik 1999) DMC samochodu to 11500 kg (nie tak jak normalnie w Polsce 11990 kg - tak został zarejestrowany i tak już niestety zostało). Masa samego samochodu to o ile dobrze pamiętam 6500 kg (z pełnym zbiornikiem paliwa) zabudowa to skrzynia bez plandeki o długości 7400 mm. Spalanie w granicach 21L/100km i przyznam szczerze ze ciężko jest zejść poniżej 20 litrów przy 100% załadunku. Jeśli o awaryjność chodzi to przy samochodach z drugiej reki zależy wszystko od tego jak o pojazd dbał poprzedni właściciel. Obecna zima odkrywa w takich samochodach wiele usterek.

Na koniec mogę śmiało powiedzieć ze jestem zadowolony z tego samochodu. Jeździłem wcześniej Manem jednak osobiście lepiej czuje się w Mercedesie. Pozdrawiam.



Tulek - Pon, 01.03.2010, 12:31
" />Witam,
Koledzy może ktoś pomoże - Mercedes Atego 1217 na wyświetlaczu pokazuje stan oleju "- 3 litry" na miarce trochę poniżej max, czujnik poziomu oleju właśnie wymieniony na nowy i nadal to samo.



tomal - Pon, 01.03.2010, 21:16
" />A co by było, gdybyś wlał te 3 litry?



Tulek - Wto, 02.03.2010, 13:16
" />
">A co by było, gdybyś wlał te 3 litry?

Dobra poradziłem sobie.
Jak pokazuje - 3 litry to znaczy, że jest o tyle za dużo a nie za mało



rimorbod - Śro, 03.03.2010, 9:28
" />Chciałem jeszcze wrócić do kwestii spalania Atego 1228 lub 1528 ale w zestawach z 10-12 tonową przyczepą. Czy ktoś ma informacje ile taki zestaw może spalać? Bo rozumiem, że te wszystkie wartości powyżej dotyczą solówek...
Kolejna bardziej nietypowa sprawa to może ktoś ma orientację czy dało by się zrobić przekładkę silnika wraz ze skrzynią z Atego 822 do MB Vario 815 (ten pierwszy to silnik 4,8l a ten drugi to 4,25l). Rzecz w tym czy ktoś się orientuje czy łapy i inne technologiczne mocowania są w tych samych miejscach czy niekoniecznie...
Pzdr



driver500 - Śro, 17.03.2010, 13:27
" />WITAM
Szukam danych na temat Atego 1223. Rok produkcji 2000. Pojemność 6374 cm, moc 170 KW(230KM)
Może ktoś zna jakieś linki do stron o tej ciężaróweczce. Interesuje mnie praktycznie wszystko, gdyż instrukcja jest nie pełna i w j. niemieckim. Poza tym martwi mnie ładowność tego samochodu. W papierach jest 3250 kg. (masa własna 5350 kg). może ktoś z doświadczenia orientuje się o ile można go ewentualnie przeładować, żeby prowadził się w miarę bezpiecznie.
Z góry dziękuję za informacje.



mati685 - Śro, 17.03.2010, 16:57
" />Coś mi tu nie gra. Jeżeli Atego Twoje to 1223 to jego DMC powinno miec 12T. To co podałes to bardziej mi pasuje do Atega 9xx.



driver500 - Pon, 22.03.2010, 17:21
" />Masz rację, coś jest nie tak.Zasugerowałem się napisem na kabinie, ale na tabliczce znamionowej jest co innego. Wkleję link do zdjęcia samochodu i do tabliczki znamionowej,chociaż ta druga jest robiona telefonem komórkowym i nie jest najlepszej jakości

http://fidoss.wrzuta.pl/obraz/6EMSvlM3lbj/dsc02257

http://fidoss.wrzuta.pl/obraz/3BsZEWlnunT/zdjecie0015



kamyk128 - Wto, 06.04.2010, 19:32
" />Witam
Potrzebuje porady na co zwrócić uwaga przy zakupie Atego 822 z 2005r Dokładnie tej sztuki ---->http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1636720 Pasuje mi bardzo ten egzemplarz ze względu na cenę, stan i konfiguracje. Auto dziś oglądałem i na moje oko wygląda naprawdę niezle. Trochę remę bierze rdza ale to na ten przebieg norma? Auto ma automatyczną skrzynie biegów zaleta?? czy uciekać od automatu?
Bardzo proszę o poradę na co szczególna uwagę??

Pozdrawiam



GIENAS_1218 - Nie, 11.04.2010, 20:32
" />witam osobiście uzytkuje 1224 z 2009 roku mam już 60000 przebiegu i jest ok. śmigam tylko solówką
na dzień dzisiejszy bym się na manuala nie zamienił pozdrawiam



kamyk128 - Pon, 12.04.2010, 9:37
" />Juz jestem posiadaczem sztuki z linka wyżej Kolego jak pracuje u ciebie automat? tzn jak zmienia biegi z takim wyraźnym wpięcie każdego biegu mozna by napisać nawet z szarpnięciem?
I drugie pytanie.
Czy podczas odpalania na desce rozdzielczej nad kompem, jest świecący pasek podzielony na chyba trzy czesci u mnie podczas odpalania jest żółty to prawidłowo?



edward - Nie, 18.04.2010, 9:46
" />
">Koledzy mam pytanie do kogos kto jezdzi atego z silnikiem 170KM? Jakl sie sprawuje pod górki z ładunkiem? jakie spalanie?
Jeżdżę takim autem od 6ciu lat sprawuje się super mocy wystarcza w zupełności moje auto przejechało 870 000 tyś silnik niezawodny w zimę odpala bez zastrzeżeń trzeba pilnować terminów zmiany oleju i filtrów tu nie oszczędzać bo to się bardzo mści, zalecam również nie szarżować na drodze to i spalanie będzie zadowalające mankamentem jego to bardzo rozbudowana eletronika i tutaj samemu sobie nie poradzisz tylko serwis a to już poważne koszta ale ogólnie jestem bardzo zadowolony pozdrawiam



edward - Nie, 18.04.2010, 10:13
" />
">Witam!!!
Mam do użytkowników kilka pytań i prośbę.
Jakim olejem są zalewane Atego 815 rocznik 2002 dodam, ze przebieg to 420 tys.
I jeszcze jedno było w tym wątku ale nie znalazłem odpowiedzi. Czy gdzieś można znaleźć instrukcję do tego magicznego systemu kontroli podzespołów??? Np. Jak sprawdzić poziom oleju czy ciśnienie oleju. Mam instrukcję ale niestety po niemiecku.
pozdrawiam

ja jeżdżę atego 817 z 1998r przejechałem nim ponad 500 000 tyś obecnie ma najechane 870 000 tyś stosuję do silnika olej półsyntetyczny 10W/40 Platinum Ultor extreme wymieniam co 20 000 tyś oczywiście także filtr oleju tutaj nie zalecam oszczędności tzn. nie przeciągać terminów jestem z tego oleju zadowolony i cena też dobra bańka 5litrowa kosztuje okoła 100zł co do poziomu oleju to po przekręceniu kluczyka koputer sprawdza cały silnik tzn.strzałka po koleji wędruje pokazując poszczególne sekcje wyświetlając OK na samym końcu jest informacja o stanie oleju i wyświetla ile trzeba dolać jak pokazuje z minusem to oleju jest za dużo co do ciśnienia oleju w silniku to po jego uruchomieniu naciskamy przycisk system wówczas strzałka pokazuje nam na olej a komputer wyświetla aktualne ciśnienie oleju pozdrawiam


">Witam,
Koledzy może ktoś pomoże - Mercedes Atego 1217 na wyświetlaczu pokazuje stan oleju "- 3 litry" na miarce trochę poniżej max, czujnik poziomu oleju właśnie wymieniony na nowy i nadal to samo.

na 100% jak pokazuje -3 to masz wlane za dużo 3 litry oleju pozdrawiam



GIENAS_1218 - Sob, 24.04.2010, 15:44
" />kolego kamyk podczas przekręcenia zaplonu świeci sie ten pasek żółty to normalne i po chwili gaśnie
a co do szarpnięć to u mnie jest zmiana biegu płynna bez zażutów. czasem troche szarpnie ale tylko
na pierwszym biegu przy ruszaniu. życzę bez awaryjnych kilometrów pozdrawiam



Tulek - Pon, 31.05.2010, 16:51
" />Koledzy, Mercedes Atego 1217 - co to za błąd ABS 4150?



Tulek - Czw, 10.06.2010, 12:40
" />Szukam procedury programowania z poziomu wyświetlacza pedału gazu do Atego 1217. Z góry dziękuję za pomoc.



hugo30 - Pią, 13.08.2010, 17:25
" />Witam! Śmigam 815 (nowy model) i kurcze co jakis czas (co ok 40 tys km) mam problem z czujnikiem abs w lewym tylnym kole. Ma ktoś podobny problem?



tomal - Nie, 15.08.2010, 19:36
" />W moim Atego 1218 z 2004 wymieniałem już oba czujniki z przodu, ale mam inny kłopot. Mam problem z hamulcem górskim. Nie działa jak należy. Przerywa, albo wcale nie działa. Co dziwne gdy startuje w nocy działa jak talala, a z każdym kilometrem jest gorzej, aż w końcu po 10 godzinach nie działa wcale. Proszę o jakieś wskazówki co to może być i czy da się to naprawić, bo nie powiem, się przydaje. Pozdrawiam Tomal



GIENAS_1218 - Nie, 29.08.2010, 10:01
" />kolego tomal weż sobie sprawdz te czujniki co są pod pedałem chamulca i sprzęgłą
często to jest przyczyną takiego działania. prostym sposobem zamien je miejscami
na odwrót i jeśli to jest ten czujnik to górski będzie działał a światła stopu bedą szwankować .
bedziesz wtedy wiedział że to jest do wymiany ok 30-40 zł tyle płaciłem kiedyś

 

 


Copyright Š 2001-2099 - Wzorowy ojciec wynajął agresywną osobę do znęcania się nad ...